یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

مراحل طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

۳ بازديد

مراحل طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول؛ آماده کردن مواد شوید پلو

برای تهیه شوید پلو با کنسرو تن ماهی که به «پلو بندری» هم مشهور است لازم است ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت برنج طبیعت را در آب و نمک بخیسانید. تن ماهی را هم ۲۰ دقیقه بجوشانید. همانند تهیه پلو تن ماهی با گوجه فرنگی، برای تهیه این پلو هم ابتدا سیر له شده و پیازچه ساطوری شده را کمی با هم تفت می‌دهیم و سپس گوجه‌ها را اضافه می‌کنیم.

وقتی که آب گوجه‌ها کشیده شد، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید، کمی که تفت خورد تن ماهی را اضافه کنید و با ادویه‌های دلخواه‌تان مزه‌دار کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج‌ها را در آن بریزید.

مرحله دوم؛ دم کردن شوید پلو با تن ماهی

در این مرحله از طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی بعد از حدود ده دقیقه برنج را آبکش کنید. بعد از آبکش کردن برنج، سبزی‌های پلو را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. اگر طعم زردچوبه را می‌پسندید کمی به ترکیب برنج و سبزی اضافه کنید. حالا نوبت دم کردن پلو است. به همان ترتیب رایج دم کردن پلوها مقداری روغن در قابلمه بریزید، بعد از این‌که روغن داغ شد لایه لایه برنج و محتویات لای پلو را در قابلمه بریزید.

لایه آخر، برنج باشد و روی آن زعفران آب کرده بریزید. به مدت نیم ساعت به پلو زمان بدهید تا دم بکشد و ته دیگ خودش را بگیرد. برای این‌که برنج زودتر دم بکشد دو تا سه دقیقه ابتدایی حرارت را زیاد کنید تا پلو بخار کند و سپس حرارت شعله را کم کنید. برای به دست آوردن یک ته‌ دیگ طلایی در ۵ دقیقه آخر پخت، حرارت را زیاد کنید اما مراقب باشید تهدیگ نسوزد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.